Het iconische gebouw in Brussel kende een uitzonderlijke zomer. Met 190.000 bezoekers, waarvan meer dan 100.000 alleen al in augustus, heeft het Atomium zijn eigen record verbroken. Die bezoekersaantallen vertegenwoordigen een stijging van 20% ten opzichte van vorige zomer, die al als succesvol werd beschouwd.
Sinds het begin van het jaar heeft het Atomium meer dan 580.000 nieuwsgierigen aangetrokken. Hoewel Belgen nog steeds goed vertegenwoordigd waren, met 35% van de bezoekers, was het gebouw ook populair bij Europese toeristen – voornamelijk Fransen, Duitsers, Spanjaarden en Italianen. Maar de aantrekkingskracht houdt daar niet op: bezoekers uit de Verenigde Staten, India en Latijns-Amerika werden ook verleid door dit architectonische juweel.
De toename in bezoekersaantallen is niet alleen te danken aan de bekendheid van het Atomium. Het management benadrukt het belang van hun digitale programmering. Ze noemen bijvoorbeeld “de nieuwe tijdelijke tentoonstelling RESTART en de permanente installatie CENTRALE“, die een cruciale rol hebben gespeeld bij het aantrekken van verschillende soorten publiek, met name jongeren.