In de eerste negen maanden van 2023 vervoerde de Eurostar-groep 13 miljoen passagiers, 30% meer dan in 2022. Deze cijfers, aangekondigd bij de inhuldiging van de hogesnelheidsverbinding Brussel-Parijs, wijzen op een terugkeer naar de 19 miljoen passagiers die in 2019 werden vervoerd. Het bedrijf streeft ook naar 30 miljoen passagiers in 2030.
Na de fusie van Eurostar en Thalys werd beslist om enkel het Eurostar-merk te behouden. Vandaag de dag is het grootste deel van de Thalys-identiteit gewist, inclusief op de website, applicatie en tickets. De laatste verwijzingen naar Thalys zullen tegen het einde van het jaar volledig verdwenen zijn.
Sophie Dutordoir, hoofd van de NMBS (die 18,5% van Eurostar bezit), benadrukte het belang van België in het Eurostar-netwerk. Het hoofdkantoor van de groep is gevestigd in Brussel, en het is hier dat veel van de treinen worden onderhouden. Het station Brussel-Zuid ligt ook in het hart van het netwerk en verbindt verschillende Europese landen. Helaas is deze toegangspoort op dit moment alles behalve aantrekkelijk…