

Het Britse bedrijf Gemini Trains, dat geleid wordt door parlementslid Anthony Fitzhardinge Gueterbock (een voormalig medewerker van Eurotunnel), heeft besloten om de strijd aan te binden met de spoorweggigant met een ambitieus aanbod van internationale treinen. Het doel? Londen verbinden met andere grote Europese hoofdsteden zoals Parijs en Brussel, maar mogelijk ook met andere “spannende bestemmingen”.
Al twee jaar lang bereidt Gemini Trains zijn project zorgvuldig voor. De recente aanvraag van het bedrijf bij de Office of Rail and Road in het Verenigd Koninkrijk is bedoeld om toegang te krijgen tot het onderhoudsdepot van Eurostar in Temple Mills. Tegelijkertijd heeft Getlink, de eigenaar van de Kanaaltunnel (voorheen Eurotunnel), een princiepsakkoord ondertekend om de spoorverbindingen uit te breiden, onder andere naar Bordeaux, Keulen, Frankfurt, Genève, Marseille en Zürich. Kortom: Europa op rails!
Terwijl Eurostar sinds maart 2020 Ebbsfleet en Ashford niet meer bedient, wil Gemini Trains van deze gelegenheid gebruikmaken. Volgens CEO Adrian Quine, is de markt volop in verandering: “Met de nieuwe generaties die steeds vaker voor de trein kiezen om te reizen, is er een echte kans om de sector dynamischer te maken en concurrentiële tarieven aan te bieden.”
Ook andere bedrijven hebben hun kans geroken: Deutsche Bahn, Renfe, SBB, Virgin, Evolyn en Heurotrain staan in de startblokken om met Eurostar te concurreren. Zou de toekomst van internationale treinreizen competitiever… en goedkoper kunnen worden?
Autotour
Vertrek van
Vertrek op
Rondreis
Vertrek van
Vertrek op
Autotour
Vertrek van
Vertrek op
Autotour
Vertrek van
Vertrek op
Autotour
Vertrek van
Vertrek op