De prijs voor deze eerste drie vluchten, die gepland zijn in 2028, bedraagt SEK 1.946 (als eerbetoon aan het jaar waarin SAS werd opgericht), wat overeenkomt met ongeveer € 167. Er konden telkens maximaal twee plaatsen gereserveerd worden en binnen een paar uur waren alle aangeboden zitplaatsen al volzet.
Het moet gezegd dat de capaciteit van het door SAS bestelde elektrische vliegtuig beperkt is tot 30 stoelen. De gelukkigen zullen op de hoogte worden gehouden van de voortgang van het project van het bedrijf, dat zichzelf beschouwt als een pionier in de luchtvaartindustrie. SAS was bijvoorbeeld de eerste luchtvaartmaatschappij die over de Noordpool vloog, waardoor de vluchttijden tussen verschillende continenten aanzienlijk konden worden verkort.
In haar persbericht geeft de Scandinavische luchtvaartmaatschappij aan dat het haar doel is om in 2050 een netto nuluitstoot te bereiken en dat de ontwikkeling en het gebruik van technologische innovaties, zoals elektrische vliegtuigen op routes over korte afstanden daarvoor één van de belangrijkste middelen is. SAS wil ook zijn CO2-uitstoot met 25% verminderen tegen 2025 en al zijn binnenlandse vluchten fossielvrij maken tegen 2030.