Deze mogelijkheid werd in de loop van de zomer geleidelijk gelanceerd. Concreet kunnen passagiers die online hebben ingecheckt het label voor hun bagage afdrukken met hun instapkaart bij een van de 16 kiosken die in de vertrekhal zijn geïnstalleerd en deze vervolgens op een van de 6 bagagebanden plaatsen. De koffers en tassen worden gewogen en via de transportband naar de bagagehal vervoerd.
Enkel passagiers op korte- en middellangeafstandsvluchten van Brussels Airlines en de andere luchtvaartmaatschappijen van de moedermaatschappij, de Lufthansa Group (Lufthansa, Swiss en Austrian), hebben de mogelijkheid om gebruik te maken van deze nieuwe dienst, die tot 400 passagiers per uur kan verwerken. Medewerkers van de Belgische maatschappij staan ter beschikking van wie hulp wenst, terwijl reizigers die dat wensen altijd terecht kunnen bij de gebruikelijke incheckbalies.
Volgens de luchthaven betekent dit systeem een aanzienlijke tijdsbesparing voor de passagiers. Het stelt een groter aantal van hen in staat om tegelijkertijd hun bagage in te checken, aangezien meer dan 75% van de passagiers van de luchtvaartmaatschappij al online heeft ingecheckt en in het bezit is van hun instapkaart voor hun aankomst op Brussels Airport.
Appartement
Kamers
5 Personen
75.00 m2
€700 / week
7 min nachten